آخرین اخبار
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
شانس به سپاهان رو کرد | فرصت طلایی پوشان برای جبران
بازدید:۱۸۷۵۳
صدآنلاین| لیگ آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و هفته بیست و هشتم آن عصر فردا به‌طور همزمان با برگزاری پنج دیدار ساعت ۱۸ آغاز می‌شود. مهم‌ترین دیدار‌های فردا بی‌شک مصاف استقلال با صنعت نفت آبادان در تهران است و میزبانی نفت مسجدسلیمان از سپاهان.
کد خبر : ۱۴۱۴۱

رقابت تنگاتنگ مدعیان قهرمانی بر حساسیت بازی‌های هفته‌های پایانی افزوده است، به همین دلیل هم فدراسیون فوتبال در نظر داشت بازی‌های هفته بیست و هشتم را شنبه به‌طور همزمان برگزار کند. تصمیمی که منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال تأکید داشت باید مورد موافقت نهاد‌های مسئول برقراری نظم و انضباط  قرار گیرد و صرفاً از اختیارات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیست. تلاشی که با واکنش شدید عضو هیئت رئیسه باشگاه پرسپولیس مواجه شد. حسین شهریاری در واکنش به این تلاش فدراسیون که دست‌آخر نیز به نتیجه نرسید، تأکید کرد چنین اقداماتی شائبه حمایت فدراسیون از یک تیم خاص را ایجاد می‌کند: «در این باره قانون داریم و تابع آن هم هستیم، همان قانون هم می‌گوید دو هفته پایانی باید همزمان باشد، نه یک کلام کم، نه یک کلام زیاد! هر کار دیگری خلاف قانون انجام شود شائبه حمایت از تیم‌های دیگر ایجاد خواهد شد. این تصمیم خلاف قانون است و عملکرد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را زیر سؤال می‌برد. برنامه دادند و باید طبق آن هم عمل کنند و ما چیز دیگری را قبول نداریم، تمام!» هرچند نایب‌رئیس فدراسیون تأکید داشت برگزاری همزمان بازی‌ها منوط به موافقت شورای تأمین استان‌هاست، اما مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان با انتشار توئیتی کنایه‌آمیز پرسپولیس را مخاطب قرار داد: «چرا فقط یک تیم از اجرای قانون می‌ترسد؟ چرا فقط یک تیم از رقابت عادلانه واهمه دارد؟ بازی همزمان مساوی است با رقابت عادلانه.»

تساوی برابر ملوان در بدترین زمان ممکن برای سپاهان رقم خورد. دو امتیازی که زردپوشان برابر نماینده بندرانزلی از دست دادند باعث ادامه صدرنشینی پرسپولیس و ایجاد فاصله یک امتیازی بین تیم اول (پرسپولیس) و تیم دوم (سپاهان) شد. فاصله‌ای که بی‌شک زردپوشان اصفهانی می‌توانند عصر فردا در مصاف خارج از خانه برابر قعرنشین لیگ، نفت مسجدسلیمان جبران کنند، اما بازگشت آن‌ها به صدر در صورت برتری می‌تواند موقتی باشد و احتمال به زیر کشیده شدن سپاهان توسط پرسپولیس بعد از مصاف شنبه مقابل پیکان کم نیست. با این وجود سپاهان چاره‌ای جز جبران تساوی هفته گذشته ندارد اگر می‌خواهد همچنان در کورس قهرمانی با پرسپولیس و جایگاه دوم جدول باقی بماند، خصوصاً که آبی‌پوشان پایتخت نیز بعد از شکست در دربی هدفی جز برتری در بازی‌های باقیمانده ندارند و همین مسئله حساسیت مصاف‌های این هفته را بیش از پیش کرده است.
از سوی دیگر رقابت بین تیم‌های رده چهارم و پنجم (تراکتور و گل‌گهر) نیز برای کسب سهمیه احتمالی لیگ قهرمانان آسیا همچنان داغ است و اینکه سهمیه آسیا به کدام تیم می‌رسد نیز به عملکرد و نتیجه‌ای که سرخابی‌های پایتخت در سه هفته باقیمانده کسب می‌کنند، بستگی دارد.

برای استقلال و ساپینتو تنها چیزی که اهمیت دارد کسب هر سه امتیاز مصاف با صنعت نفت آبادان است. تیمی که اگر به دلیل عدم نتیجه‌گیری هفته‌ها قعرنشین بود، اما با کسب دو برد و دو مساوی در هفته‌های اخیر فاصله خود را با مس کرمان به یک امتیاز کاهش داده و این شانس بقای برزیلی‌ها در سطح اول فوتبال کشور را افزایش داده است. با این وجود نفتی‌های آبادانی فرصتی برای از دست دادن ندارند، حتی برابر استقلال مدعی، چراکه هر امتیازی که در این سه هفته پایانی از دست برود، این تیم را یک گام به سقوط نزدیک‌تر می‌کند و همین مسئله می‌تواند کار آبی‌پوشان پایتخت را در مصاف عصر جمعه سخت کند. هرچند استقلال امید زیادی به حمایت هواداران خودی در این بازی خانگی دارد.
استقلال با قبول شکست برابر دو مدعی (پرسپولیس و سپاهان) فاصله خود با صدر جدول را به دو امتیاز افزایش داد و همین لغزش باعث شد مستأجر خانه سوم جدول باشد. جایگاهی که نه ساپینتو و شاگردانش را راضی می‌کند و نه هواداران این تیم را، خصوصاً که استقلال نتیجه دربی را هم واگذار کرده و این بدترین اتفاق برای هوادارانش است. اتفاقی که مرد پرتغالی نیمکت آبی‌پوشان را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است. از سوی دیگر مصدومیت یاماگا نیز اوضاع را بغرنج‌تر کرده و دست ساپینتو را بیش از پیش در پوست گردو گذاشته است. اما اتفاق تلخی که ذهن ساپینتو را به شدت درگیر کرده از یک سوی دیگر فضای رقابت را برای دو مدافع راست این تیم داغ کرده است. هرچند سرمربی استقلال در پی مصدومیت یاماگا از صالح حردانی به عنوان مدافع جایگزین این بازیکن استفاده کرد و برابر پارس جنوبی هم بار دیگر به همین مدافع جنوبی اعتماد کرد، اما با توجه به دشواری‌های بازی با پارس جنوبی که با سختی به سود آبی‌پوشان خاتمه یافت، بعید نیست اگر مرد پرتغالی مقابل نفت آبادان از رضا میرزایی که در نیمه دوم مصاف با جم عملکرد خوبی داشت بهره ببرد، ولی بی شک هر دو مهره کار سختی در هفته‌های پایانی دارند، درست مانند استقلال و ساپینتو!
در دیگر بازی‌های فردا؛ ذوب‌آهن میزبان فولاد است، تراکتور به میهمانی مس کرمان می‌رود و مس رفسنجان نیز در انزلی با ملوان دیدار می‌کند.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها